Johnathan Hankins looks like a perfect fit with the Indianapolis Colts.

He’s big enough to stuff the run, versatile enough to play multiple positions along the defensive line and quick enough to harass quarterbacks. At 25, he’s young enough to be a cornerstone for the future and is just brash enough to give this defense some much-needed swagger.Andrew Luck Jersey

Yes, Hankins has all the traits the Colts wanted for their latest revamp, and now they’re about to find out if this rebuilt defense can play up to Hankins’ lofty expectations.

”We’re trying to get the ball in the offense’s hands as much as we can and we want to be one of the dominant defenses in the NFL,” Hankins said.Peyton Manning Jersey

In Indy, it seems like a foreign concept.

Almost from the moment the Colts drafted Peyton Manning in 1998, high-scoring games have been the franchise’s trademark.

The hope in Indy is that this offseason could,Vontae Davis Jersey finally, change that perception.

New general manager Chris Ballard invested most of his money and draft picks on fixing a defense that was ranked No. 30 last season, and it’s given the Colts a whole new look.T.Y. Hilton Jersey

Ballard let four aging starters – safety Mike Adams, defensive tackle Art Jones and linebackers D’Qwell Jackson and Erik Walden – walk away. Outside linebacker Robert Mathis, the Colts’ career sacks leader, also retired.Frank Gore Jersey

The projected replacements include Hankins, 330-pound nose tackle Al Woods, linebackers Jabaal Sheard and John Simon and play-making safety Malik Hooker, Indy’s top draft pick.

But there’s no guarantee the other six starters will keep their jobs.

Safety Clayton Geathers is expected to start the regular season on the physically unable to perform list with a neck injury, and defensive end Kendall Langford remains on PUP with a knee injury.

Cornerback Rashaan Melvin is trying to fend off third-round pick Quincy Wilson, inside linebacker Edwin Jackson is facing competition from three other veterans and nose tackle David Parry has been slowed by an injured groin.

Excel - Program szkolenia
Program szkolenia

1. Założenia organizacyjno-programowe:

a. Forma i typ szkolenia:
- o charakterze wykładowo - warsztatowym,
- stacjonarne.

b. Zakres tematyczny:
Celem szkolenia jest:
• Zdobycie przez słuchacza wiedzy i umiejętności związanych z pracą w arkuszu kalkulacyjnym Excel na poziomie średniozaawansowanym. Omówione zostaną zagadnienia podstawowych zasad i technik pracy, przydatne do pełniejszego wykorzystania arkusza kalkulacyjnego.

c. Liczba uczestników:
84 osób (6 grupy po 14).
d. Sposób doboru uczestników:
Proces rekrutacji BO poprzedzi kampania promocyjna projektu. ZDZ zastosuje i połączy ze sobą w projekcie różne techniki rekrutacyjne (ogłoszenia prasowe, ulotki i plakaty, reklama internetowa, wysyłka pocztowa informacji i zaproszeń wg wewnętrznej bazy danych, info na stronie www).
Rekrutacja będzie prowadzona w sposób ciągły aż do uruchomienia ostatniego kursu.
Kandydaci, którzy chcą uczestniczyć w szkoleniach, muszą jednocześnie spełniać wszystkie poniżej wymienione warunki formalne:
• wiek 18-64;
• wykształcenie co najwyżej średnie;
• z własnej inicjatywy są zainteresowane nabywaniem nowych, uzupełnieniem lub podwyższeniem kwalifikacji
• zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania, spółdzielczej umowy o pracę, umów cywilnoprawnych

Warunki dodatkowe:
• zatrudnienie w sektorze prywatnym
• miejsce zamieszkania kandydata (w związku z tym, że ponad połowa mieszkańców Małopolski mieszka na obszarach wiejskich i posiada niski poziom wykształcenia w pierwszej kolejności do projektu będą przyjmowani mieszkańcy gmin miejsko-wiejskich i gmin wiejskich, którzy mają utrudniony dostęp do kształcenia ustawicznego)
• motywacja do udziału w projekcie i do podjęcia kształcenia ustawicznego
W jednym szkoleniu pracownicy z jednej firmy mogą stanowić maksymalnie 20% uczestników tego szkolenia.
Po weryfikacji zgłoszeń beneficjenci ostateczni zostaną wezwani do uiszczenia w ciągu 7 dni opłaty wynoszącej 10% wartości wybranego przez siebie kursu. Po dostarczeniu dowodu wpłaty beneficjenci będą kwalifikowani do projektu, według kolejności rejestracji.

e. Liczba godzin lekcyjnych i liczebność grupy:
Szkolenie zawiera 94 godzin lekcyjnych dla każdej osoby;

Liczebność grupy 14 osób.
f. Czas trwania i metodyka nauczania:
Szkolenie trwa łącznie 94 godzin lekcyjnych nauczania w tym: 11 godzin teorii i 79 godzin praktyki , 4 godziny doradztwa zawodowego - „Planowanie kariery zawodowej i metody poszukiwania pracy"
W czasie szkolenia wykorzystywane będą następujące metody:
- wykłady
- zajęcia praktyczne
- warsztaty

2. Plan nauczania

a. Program szkolenia i ilość godzin na dany temat:
Szkolenie teoretyczne:
• Organizacja arkusza, pojęcia podstawowe (3 godziny lekcyjne)
o Wstęp do idei tabel
o Pojęcie komórki
o Wskaźniki, odwołanie się do wskaźników ustawionych w panelu sterowania
• Kształtowanie interfejsu użytkownika arkusza Excel (3 godziny lekcyjne)
o Interfejs użytkownika
o Paski narzędzi, formuły, stanu
o Zapoznanie się z ofertą paska narzędzi, poleceń, opcji
o Zmiany skali dokumentów arkusza
• Najnowsze dodatki do programu Excel (5 godzin lekcyjnych)
o Najnowsze wersje
o Zmiany programowe, trendy, informacje w sieci
o Praca w różnych językach

• Instalowanie i usuwanie programu Excel (2 godziny lekcyjne)
o Demonstracja instalacji i zmian w pakiecie MS
o Specyfikacje i ograniczenia programu Excel
o Funkcje instalowane razem z programem
o Rozwiązywanie problemów instalacyjnych

Szkolenie praktyczne:
• Korzystanie z pomocy (2 godziny lekcyjne)
o Zapoznanie ze spisem treści, kreatorem odpowiedzi, indeksami
o skojarzenia z witryną sieci Web
• Tematy źródłowe (10 godzin lekcyjnych)
o Rozpoczęcie pracy w nowym dokumencie
o Wprowadzanie danych
o Korekty danych
o Zarządzanie plikami
• Praca na wielu dokumentach, współpraca z innymi programami MS (10 godzin lekcyjnych)
o Import, eksport plików z Wordem, Accesem i innymi nakładkami na system operacyjny
o Formatowanie zbiorów
• Ćwiczenia obliczeniowe (10 godzin lekcyjnych)
o Formatowanie tabel
o Kopie robocze
o Zmiany źródłowych danych
o Obowiązek ochrony danych
• Operacje matematyczne ujęte systematycznie (5 godzin lekcyjnych)
• Ćwiczenia zaawansowane w obliczeniach (5 godzin lekcyjnych)
o Kreator funkcji daty i czasu
o Funkcje matematyczne, statystyczne, finansowe, logiczne
o Adresacja bezwzględna
o Sortowanie danych
• Program Excel w relacji do sieci (10 godzin lekcyjnych)
o Pobieranie i analizowanie danych
o Korzystanie z hiperłączy
o Umieszczanie danych w sieci
o Rozwiązywanie problemów z programem
• Analizowanie i zarządzanie danymi (10 godzin lekcyjnych)
o Podsumowywanie danych na listach i tabelach
o Analiza danych
o Analiza danych przy użyciu raportów tabeli przestawnej
o Problemy z analizowaniem danych i zarządzaniem nimi
• Tematy zaawansowane (10 godzin lekcyjnych)
o Różne sposoby adresowania
o Różne sposoby adresowania odniesione do pojęcia funkcji
o Funkcje logiczne - zastosowania kontrolne
o Standardowe wartości błędów
o Zabezpieczenia
• Tworzenie wykresów (5 godzin lekcyjnych)
o Tworzenie prostego wykresu
o Typy wykresów
o Formatowanie wykresu
o Zasady wyboru danych do wykresu
o Nietypowe opcje
o Wykresy niestandardowe
• Planowanie kariery zawodowej i metody poszukiwania pracy (4 godziny)


Wykaz wykładowców:
Wykładowcy zostaną wyłonieni na drodze przetargu - zamówienia z wolnej ręki.
Rozkład zajęć:
Zajęcia będą się odbywały trzy razy w tygodniu w wymiarze 5 godzin lekcyjnych (16.00 do 20.00).

www.efs.gov.pl